Dezbatere in Educatie: numarul de ore nu trebuie schimbat, ci continutul disciplinelor
Dezbaterea privind modificarile programei scolare pentru gimnaziu a starnit numeroase controverse intre expertii in educatie, dascali, parinti si elevi.
La dezbaterea organizata de Ministerul Educatiei au fost aduse in discutie toate modificarile din cele trei planuri-cadru propuse de Institutul de Stiinte ale Educatiei.
Reducerea numarului de ore a fost un subiect care a starnit multe comentarii. Presedintele Comisiei de Invatamant din Senat, Ecaterina Andronescu, considera ca nu orele trebuie reduse, ci continutul materiilor trebuie revizuit.
„Cred ca nu trebuie sa centram pe numarul de ore, pentru ca, din pacate, ceea ce constat de cand a fost lansat acest plan-cadru este ca nimeni nu s-a gandit sa vorbeasca despre continuturile disciplinelor. Am vorbit numai daca am luat o ora de la o disciplina si am trecut-o la alta disciplina. Personal, cred ca numarul de ore nu ar trebui schimbat pentru ca de bine de rau el este cumva echilibrat si acceptat de toata lumea.
Pentru ca si acceptarea unei solutii de catre sistem este un lucru extraordinar de important. Ar trebui sa lucram pe continuturile disciplinelor, pe programele analitice, pentru ca acolo trebuie sa abandonam anumite cunostinte si sa incercam sa ne orientam spre altele. Elevii nostri au alte sanse in a accesa informatia”, a declarat Andronescu.
Internetul si tehnologiile informatice din prezent reprezinta cea mai interesanta si cea mai ieftina resursa pe care scoala o poate utiliza, mai spune senatorul, care subliniaza ca este necesara realizarea unor platforme informatice cu lectii interactive.
„Cred ca ideea de a ne implica in realizarea unor platforme informatice cu lectii interactive, care sa fie puse la dispozitia scolii si a elevilor in fiecare zi, si la scoala, si acasa, ar putea sa fie calea prin care sa incercam sa personalizam educatia. Mijloacele acestea pe care ar trebui cu tehnologiile informatice sa le punem la dispozitia elevilor ar putea sa asigure sanse egale de care vorbim de atata vreme. Cel care nu are un potential intelectual sau o capacitate de acumulare cu anumita cinetica mai lenta sa aiba la dispozitie, nu contra cost, aceste mijloace informatice la orice ora din zi, atunci cand invata la scoala sau acasa, si in ritmul lui si cu felul lui de a se racorda la achizitiile pe care le face sa poata face acest lucru si in felul acesta sa crestem performanta scolii”, a afirmat senatorul, in cadrul dezbaterii nationale privind planurile-cadru. In opinia sa, in dezbaterea asupra planurilor-cadru ar trebui sa se porneasca de la a analiza critica, dar nu „desfiintand” sistemul de educatie.
Dezbaterea ar trebui sa porneasca mai degraba de la ceea ce trebuie schimbat in sistemul de invatamant in asa fel incat acesta sa creasca in performanta, mai considera Ecaterina Andronescu.SURSA-http://www.portalinvatamant.ro/articole/stiri-gimnaziu-1/dezbatere-in-educatie:-numarul-de-ore-nu-trebuie-schimbat-ci-continutul-disciplinelor-6049.html