Noul pod peste Dunăre/Calculul economic ar fi în avantajul Călăraşiului, în competiţia cu Turnu Măgurele Tipărire
Este foarte clar că unul dintre punctele cele mai importante de pe agenda discuţiilor româno-bulgare din ultima vreme se află construcţia unui nou pod peste Dunăre. În Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării sunt prinse chiar trei noi poduri peste acest fluviu, între România şi Bulgaria, între Silistra şi Călăraşi, Oriahovo-Bechet sş Nikopol-Turnu Măgurele, sursele de finanţare nefiind însă găsite până acum- Însă eforturi se fac, recent Ministerul dezvoltării regionale roman scoţând la licitaţia chiar un studiu de prefezabilitate pentru construcţia unui nou pod. Şansele ca primul dintre cele trei să fie construit la Călăraşi depinde şi de calcule economice, dar şi politice, sunt de părere factorii de răspundere judeţeni. “Joi (n.r. 10 iulie), la Ruse, are loc o întâlnire şi se vor duce directorii mei din Consiliu judeţean, este posibil să avem şanse. Sunt două variante, de construcţie a unui pod Călăraşi-Ostrov care este RO-RO sau să construim podul de la Ciocăneşti, care va fi RO-BG. Bulgarii vor RO-BG, chiar şi pod cu cale ferată, probabil se va face la Ciocăneşti. Noi suntem la concurenţă, însă, cu Turnu Măgurele şi ştiţi cine e de acolo. Dar aici e vorba şi de strategie, Turnu Măgurele sau Dragnea gîndeşte că, dacă va face podul, automat se va face şi autostrada Bucureşti-Alexandria. Problema e că dacă aduni cele două investiţii cât fac, pe când dacă aduni investiţia de la Călăraşi cu modernizarea până la Drajna cu intrarea în autostrada, investiţia e mai mică. E doar un calcul economic care ar fi în avantajul nostru, dar există şi influenţa politică ce e în dezavantajul nostru. Probabil că la nivel guvernamental se va lua o decizie politică sau economică”, este de părere preşedintele Consiliului Judeţean, Răducu Filipescu. MAI MULTE AMANUNTE–AICI