9 MAI-Ziua Independentei-Ziua Victoriei-Ziua Europei-Proiect educational realizat de SC. GIMN. SPIRU HARET OLTENITA si PRIMARIA OLTENITA !
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI OLTENIȚA
|
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „SPIRU HARET” OLTENIȚA |
Primar,
ȚONE PETRE
|
Director,
PROF. ȚUGUI CRISTINA MONICA |
ORGANIZATORI:
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI OLTENIȚA
|
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „SPIRU HARET” OLTENIȚA |
PRIMAR: ȚONE PETRE | DIRECTOR: PROF. ȚUGUI CRISTINA MONICA |
Avizat,
Consilier educativ
Prof. DOBRE SEBASTIAN
ECHIPA DE PROIECT
Director: prof. ȚUGUI CRISTINA MONICA
Coordonatori: prof. ACHIM RALUCA, prof. APOSTOL GINA, prof. BÎRĂ NICOLETA, prof. CIUPEA GHEORGHE, prof. COLONELU SANDA, prof. CONSTANTINESCU DANIELA, prof. CUCU ECATERINA, prof. DECU MARIANA, prof. DOBRE SEBASTIAN, prof. DRĂGAN JULIETA, prof. DUMITRESCU MIRELA, prof. FĂRCĂŞANU MIHAELA, prof. GÜR IRINA, prof. HOCIOTĂ ELENA, prof. LEFEGIU ANGELA, prof. MĂCINIC LILIANA, prof. MALCIU PETRE, prof. PĂUN ANIŞOARA, prof. ȚURCANU SAMARA CARMEN, prof. STOICAN DORINA, prof. ŢUGUI MONICA, prof. ŢUGUI SONIA, prof. URSU IOANA, prof. ZAMFIR LILIANA, bibliotecar ZMARANDACHE LINA.
INFORMATII DESPRE PROIECT
B.1. Titlul proiectului: ,, ”
B.2. Categoria în care se încadrează proiectul: cultural – artistic
B.3. Participanţi: elevii din învăţământul primar şi gimnazial.
- REZUMATUL PROIECTULUI
Proiectul a fost conceput în vederea găsirii celor mai eficiente modalităţi de stimulare a interesului elevilor pentru lectură şi carte, dezvoltarea gustului pentru frumos, pentru istorie,geografie, literatură, pentru traditii şi tot ce înseamnă adevărata valoare artistica, spirituală, civică şi morală. Activităţile orientative propuse, care se vor a fi stimulative, au ca obiectiv dezvoltarea capacităţii creatoare a elevilor.
D.PREZENTAREA PROIECTULUI
ARGUMENT:
,, Avem nevoie de o şansă ca să putem demonstra de ce suntem capabili”
Ziua de 9 mai are pentru poporul român o triplă semnificaţie. Pe lângă Ziua Independenţei proclamată în 1877, românii sărbătoresc Victoria Coaliţiei Naţiunilor Unite în cel de-al Doilea Război Mondial la 9 mai 1945, dar şi Ziua Europei. În urmă cu 58 de ani, ministrul de Externe al Franţei, Robert Schuman, a propus Germaniei, dar şi altor state, să pună „bazele concrete ale unei federaţii europene indispensabile pentru menţinerea păcii”. Data de 9 mai a fost aleasă ca zi a Europei de Consiliul European de la Milano în 1985. România s-a alăturat astfel unei Uniuni de state europene care împărtăşesc aceleaşi valori, având în centru respectul pentru demnitatea umană, democraţia, statul de drept şi respectarea drepturilor omului şi libertăţilor fundamentale. Uniunea Europeană are drept obiective asigurarea păcii şi prosperităţii.
MOTIVAȚIA PROIECTULUI:
Idealurile și calitatea vieții promovate de Uniunea Europeană ne motivează că putem avea un viitor mai bun alături de oameni care iși doresc acest lucru, cu adevărat. Cunoașterea semnificației zilei de 9 mai pentru români, a jertfei ostaşilor români pentru apărarea patriei,a istoricului Uniunii Europene, a simbolurilor, tradițiilor și obiceiurilor țărilor europene.
OBIECTIVELE SPECIFICE:
♦ Dezvoltarea şi stimularea potenţialului creativ al elevilor;
♦ Dezvoltarea capacităţii de exprimare literară şi plastică;
♦ sa valorifice ideile, cunoştinţele, noţiunile pe care le au cu privire la Europa şi locul României în UE
♦ Realizarea unei expoziţii cu lucrările proiectului;
♦ Atragerea efectivă şi afectivă a elevilor în organizarea unei activităţi cu caracter extraşcolar, contribuind la creşterea calitativă a acesteia;
GRUPUL ŢINTĂ
- beneficiari direcţi: elevii din învăţământul primar si gimnazial ;
- beneficiari indirecţi: ceilalţi elevi ai şcolii, cadrele didactice implicate, invitaţi, profesorii, care îndrumă elevii implicaţi în derularea activităţilor din proiect;
- Comunitatea locală.
DESCRIEREA ACTIVITĂŢILOR
Proiectul propus invită prin activităţile sale toţi profesorii şi elevii care conştientizează necesitatea unei cunoaşteri autentice a lumii şi a sinelui să se prindă în acest miraj al perceperii lumii si a valorilor.
În desfăşurarea acestui proiect se vor implica atât elevii, cât şi profesorii care vor participa direct sau indirect la activităţile propuse. Activităţile vizează schimbul de experienţe, bune practici precum şi manifestarea talentului creativ, cunoaştere, peregrinare şi transcendere în timp şi spaţiu. Activităţile sunt destinate elevilor implicaţi, cât şi profesorilor (fie în calitate de îndrumători, fie în calitate invitaţi).
MODALITĂŢILE DE MONITORIZARE ŞI DE EVALUARE ALE PROIECTULUI:
MONITORIZAREA
Echipa de lucru va realiza fotografii şi publicarea pe site-ul şcolii a activităţilor desfăşurate. Se va urmări ca elevii implicaţi să-şi împărtăsească liber părerile şi impresiile personale asupra temelor propuse la fiecare etapă a derulării proiectului.
DISEMINAREA:
- prezentarea proiectului în cadrul sesiunilor sau a activităţilor;
- mediatizare în mass-media locală;
- REZULTATUL (TIPURI DE PRODUSE):
- jurnal de proiect;
- album foto;
- diverse lucrări realizate de elevi;
- expoziţie de desene;
- scenete, poezii, cântece,dansuri.
IMPACTUL:
- întărirea colaborării elevi – cadre didactice implicate – pentru descoperirea şi stimularea talentelor şi a elevilor cu aptitudini artistice;
- dorinţa elevilor de a desfăşura mai multe activităţi literare si cultural-artistice;
- implicarea responsabilă şi afectivă a elevilor în viaţa şcolii, a comunităţii;
- atragerea părinţilor, a altor membri ai comunităţii în strategiile educaţionale ale şcolii.
ACTIVITĂŢILE DE PROMOVARE / MEDIATIZARE ŞI DE DISEMINARE PE CARE INTENŢIONĂM SĂ LE FACEM ÎN TIMPUL IMPLEMENTĂRII PROIECTULUI ŞI DUPĂ ÎNCHEIEREA ACESTUIA
Promovarea proiectului;
Postarea de către elevi a unor materiale multimedia, video, etc, pe diferite site-uri educaţionale sau reţele de socializare (www.facebook.com)
Mediatizarea în revistele şcolare;
Premierea elevilor cu aptitudini deosebite;
Acordarea diplomelor de participare pentru toţi elevii si profesorii implicaţi în proiect;
Raportul de autoevaluare întocmit la finele proiectului;
Analiza activităţilor desfăşurate în cadrul proiectului prin materiale de sinteză;
Mediatizarea proiectului în mass-media locală.
RESURSELE PROIECTULUI
Resurse umane:
elevii şcolilor implicate;
cadrele didactice implicate;
invitaţi;
colaboratori;
părinţi.
Resurse materiale:
-cărţi; mape; imagini; hârtie; invitaţii; texte literare; stilouri; dosare; fotografii; laptop; un videoproiector; o imprimantă; un copiator; recuzite diverse pentru jocurile de rol, un aparat foto; un calculator, instrumente muzicale.
-cărţi de istorie şi literatură
-imagini
-steguleţe
-ecusoane
-baloane
-diplome
Resurse informaţionale:
- Internet;
- CDI;
DISCIPLINE IMPLICATE IN PROIECT:
- Limbă si comunicare
- Socio-umane
- Educaţie muzicală
- Educaţie plastică
PROGRAMUL DE ACTIVITĂŢI
ACTIVITĂŢI | LOCUL DE DESFĂŞURARE | PERIOADA |
Promovarea şi mediatizarea proiectului în rândurile elevilor,cadrelor didactice şi comunităţii locale
Învăţarea cântecelor şi poeziilor patriotice Lecturarea unor povestiri cu conţinut istoric Pregătirea dansurilor |
Şcoala Gimnazială „Spiru Haret” Olteniţa
|
7 mai 2018 |
Confecţionarea de steaguri şi de ecusoane
-steguleţe mici -ecusoane -planşe cu tema Uniunea Europeană -desene cu tema Europa – expoziţie de desene: “România pitorească” -poster tematic |
Şcoala Gimnazială „Spiru Haret” Olteniţa
CDI Sala de clasa
|
7-8 mai 2018 |
Vizionarea filmului „Războiul independenţei „ | Clasa a VII-a B
|
7 mai 2018 |
Prezentarea unor materiale PPT despre al Doilea Război Mondial şi Uniunea Europeană | CDI
|
8 mai 2018 |
Program cultural-artistic
1. Prezentarea evenimentului -9 mai cu triplă semnificaţie istorică 2. Imnul Uniunii Europene – „Odă bucuriei”-cântec instrumental orgă-clasa a III –a A 3. Dans popular şi prezentarea steguleţelor UE,realizate de clasele I-a A,B,C 4. „Peneş Curcanul” – poezie şi „Drum bun!”-grup vocal, clasa a VI-a A 5. Sceneta „ Domnul Goe”- clasa a II-a B |
Sala Mare a Primăriei | 9 mai 2018 |
6. Dans modern – clasa a VI-a C şi a VII-a A
7. Sceneta „Uniunea Europeană” -clasa aVIa B 8. „Million Reasons”-cântec, Catrina Teodora -a VI-a B 9. „Europa”-poezie,Catrina Alexandra,a VI-a B 10. Dans modern- a VI-a B 11. Sceneta „Mărul discordiei”- a V-a B 12. „Shot in The Dark”-cântec, Catrina Teodora,clasa a VI-a B 13. Poezii în limbile engleză, franceză, italiană-clasa a V-a A 14. Dans-vals,clasa a VI-a C 15. „Acele”- cântec -Catrina Teodora, clasa a VI-a B 16. Dans tango, clasa a VI-a B |