PublicitateSocial

Planuri-cadru noi pentru invatamantul gimnazial: ce materii vor studia elevii claselor V-VIII

elevi-vacantaPlanurile-cadru dupa care studiaza elevii claselor V-VIII in prezent este in vigoare de 15 ani. Pentru continuarea procesului de inovare curriculara, Institutul de Stiinte ale Educatiei a lansat in dezbatere publica trei planuri-cadru noi pentru clasele V-VIII.

Cele trei planuri-cadru propuse pentru invatamantul gimnazial propun incurajarea unei oferte diversificate, care sa raspunda in mai mare masura nevoilor si intereselor elevilor.

Descarca de AICI planul-cadru actual pentru clasele V-VIII >>

Modificari propuse pe arii in cele 3 variante de plan – cadru:

Se reduce cu 1 ora/sapt.  numarul de ore pentru  disciplina Limba si literatura  romana la cls. a V

Transferarea limbii latine la liceu

Pentru aria Matematica si stiinte se pastreaza abordarea planurilor – cadru in vigoare

Memoratorul de teorie literara
Memoratorul de teorie literara

Vezi detalii

Culegere de teste pentru clasa a IV-a
Culegere de teste pentru clasa a IV-a

Vezi detalii

Meditatii la limba romana pentru gimnaziu
Meditatii la limba romana pentru gimnaziu

Vezi detalii

La disciplinele socio-umane se adauga cate 1 ora/sapt. la cls. a V – a si a VI – a (fata de 0 – 1 in  planurile anterioare)

Se adauga 1 ora/sapt. pentru istorie si geografie la cls. V-a

In aria Arte se asigura un minim de o ora /sapt. pentru fiecare  disciplina (educatie plastica/ educatie muzicala) in trei dintre anii de studiu

Se introduce 1 ora/sapt. de Educatie fizica, sport si sanatate in plus
la cls. a VIII-a

TIC – disciplina noua de trunchi  comun in aria Tehnologii (cf. LEN).
TIC – cls. V-VI (1 ora/sapt.)
Educatie tehnologica – cls. VII-VIII (1 ora/sapt.)

Consilierea si orientarea apare cu 1 ora/sapt. pe parcursul celor 4 ani

Descarca de AICI cele 3 planuri-cadru propuse pentru clasele V-VIII>>

Procesul de elaborare a propunerilor de planuri cadru pentru gimnaziu s-a fundamentat pe un set de repere si principii de dezvoltare curriculara si pe un profil de formare al absolventului promovate in documentul de politici “Repere pentru proiectarea si actualizarea curriculumului national”.

Variantele de plan-cadru supuse consultarii prezinta o serie de noutati, printre care, cele mai importante sunt:

facilitarea dezvoltarii integrate a competentelor cheie prin introducerea in structura planului-cadru a unor optionale integrate la nivelul mai multor arii curriculare;MAI MULTE-AICI-http://www.portalinvatamant.ro/articole/oferta-educationala-3/planuri-cadru-noi-pentru-invatamantul-gimnazial-ce-materii-vor-studia-elevii-claselor-v-viii-5853.html